Wednesday, July 27, 2011

جستجوی تصاویر مشابه با یک تصویر در گوگل!

همان طور که می دانید گوگل همیشه در ارایه امکانات و سرویس های‌ جدید، پیشرو بوده و این بار هم امکان جدیدی که به سرویس جستجوی تصاویر خود اضافه کرده است، جستجوی تصاویر مشابه با یک تصویر است!

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از شبکه فناوری اطلاعات ایران، به کمک این قابلیت می‌توانید تصویر موردنظرتان را از یک لینک دیگر یا از روی‌ هارددیسک رایانه خود به گوگل معرفی کنید و تصاویر مشابه با آن را تحویل بگیرید!

البته پیش از این، چند سایت دیگر این سرویس را ارایه کرده اند اما مطمینا گوگل با بانک اطلاعاتی عظیم خود می توانید در زمان کوتاه تر و با دقت بیشتری این سرویس را به کاربران ارائه ‌کند.

برای این کار:

۱‌‌ـ‌ ابتدا به بخش تصاویر گوگل به آدرس http://images.google.com وارد شوید.

۲‌‌ـ‌ روی آیکون دوربین در کادر جستجو کلیک کنید. (اگر آیکون فوق را مشاهده نمی‌کنید مرورگر خود را به روز کنید.)

۳‌‌ـ‌ با کلیک روی آیکون فوق، ۲ انتخاب در اختیار شما قرار می‌گیرد.

انتخاب اول: با انتخاب گزینه Paste image URL، می‌توانید لینک تصویر موردنظرتان را در اختیار گوگل قرار دهید و تصاویر مشابه به آن را جستجو کنید.

انتخاب دوم: با کلیک روی گزینه Upload an image، فرم آپلود تصویر از روی‌ هارددیسک در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با کلیک روی گزینه Browse قادر خواهید بود تصویر موردنظرتان را در گوگل آپلود، سپس تصاویر مشابه آن را جستجو کنید.

تذکر: همان طور که در بالا ذکر شد به دلیل این که این سرویس گوگل به تازگی راه افتاده مطمینا دارای نقایصی نیز هست و در صورتی که به نتیجه دلخواه نرسیدید می توانید از سایت http://www.tineye.com که به صورت تخصصی به ارایه این سرویس می پردازد نیز استفاده نمایید.



No comments: